Vi vil gerne være svaret på ”Hvem skal være den nye kasserer?”
I dag åbner ”Vores Administration” for nye medlemmer. Vi kan varetage jeres administration og være jeres kasserer. Det gælder uanset om I er en ejerforening, et vejlaug eller en grundejerforening.
Vores Administration står for alle kassereropgaver. Vi betaler regninger, holder styr på medlemsinformationerne, opkræver kontingent og laver jeres årsregnskab. Vi vil gerne være svaret på ”Hvem skal være den nye kasserer?”
Vores Administration er en service til alle de frivillige i bestyrelserne, der gerne vil gøre noget for fællesskabet, men måske ikke vil bruge alt deres tid på administration. Vi synes frivillige, skal gøre det de er bedst til og det, der gavner fællesskabet. Derfor har vi skræddersyet en service til foreninger, så den passer til hvad grundejerforeninger og ejerforeninger har brug for.
Vi driver også platformen ”MinEjerforening”. Her kan grund- og ejerforeninger, der selv gerne vil stå for administrationen, få en rigtig god platform, til regnskab, betaling af regninger m.v. Men efter 1,5 års drift af MinEjerforening har vi været i kontakt med mange grundejerforeninger, ejerforeninger, vej- og digelaug på tværs af hele Danmark.
På baggrund af mange samtaler har vi besluttet at udbyde en administrationsservice også. Vi hørte om flere tilfælde hvor formanden eller kasseren gerne ville gå af, men ikke kunne se muligheden, fordi ingen ville tage over. Det har været en dejlig oplevelse at tale med så mange engagerede frivillige, der gør en indsats for det lokale fællesskab i Danmark.
Ingen har brokket eller beklaget sig, men de ville egentlig gerne stoppe. Og efter f.eks. 8 år i bestyrelsen, vil de fleste formentlig medgive at vedkommende har gjort sit for fællesskabet. Det var så loyaliteten der gjorde, at vedkommende ikke bare stoppede og lod foreningen stå.
”Det var helt klart for os, at der er brug for sådan en service” fortæller Kasper Frandsen, administrationschef i Vores Administration.
I Vores Administration har vi undersøgt markedet i Danmark, for at forstå hvilke muligheder de forskellige foreninger har. Desværre er det ret klart, at langt de fleste grundejerforeninger, ejerforeninger, vejlaug og digelaug er for små, til at kunne betale det som de store administrationshuse gerne vil have for deres ydelser.
Servicepakkerne er vældigt omfattende, kompetenceniveauet utroligt højt og CV’erne meget lange. Basisomkostningerne ligger typisk langt over 50.000kr og ekstra tilkøb af arbejdstimer starter ved 1250,- en medarbejder. Det er med andre ord rigtig dyrt at købe denne her slags hjælp. Det kræver enten en meget stor eller meget velhavende ejerforening. Det gælder især for grundejerforeninger hvor bidraget traditionelt set er lavt, i forhold hvad man betaler til en ejerforening.
”I vores dialog med formænd og kasserere fra hele Danmark, kom det frem, at kun få havde forsøgt at købe assistance professionelt, men at dem der havde, alle var blevet overrasket over prisniveauet. ” fortæller Kasper Frandsen.
Vores Administration er blevet taget godt imod allerede inden lanceringen. Flere foreninger har nemlig fået mulighed for at blive en del af Vores Administration lige op til lanceringen. De har derfor været med til at forme ydelseskataloget.
”Vi har sammen lavet en servicepakke, der dækker alle de grundlæggende behov, men intet af det specielt komplicerede, og derfor kan vi gøre det meget billigere end de øvrige på markedet. Hos Vores Administration kan alle være med” afslutter Kasper Frandsen.
Vores Administration har allerede grundejerforeninger ombord og selve it-platformen kører i dag over 1.500 bopæle i Danmark.