Lukkedage og ferieperioder i 2025

Vores samlede oversigt over lukkedage og ferieperioderne i 2025

Kasper Frandsen
16/4/2025
Nyheder

Hos Vores Administration lægger vi stor vægt på at være tilgængelige og servicemindede året rundt – men vi følger naturligvis også de almindelige danske lukkedage og sørger for, at vores medarbejdere kan holde velfortjent ferie. På denne side finder I en samlet oversigt over vores lukkedage og bemandingssituation i ferieperioderne i 2025, så I ved, hvornår der kan være længere svartid eller ændringer i betjeningen.

Lukkedage på helligdage

Vi holder lukket på alle danske helligdage. Det betyder, at vi ikke besvarer hverken mails eller telefonopkald på følgende datoer i 2025:

  • Nytårsdag – onsdag den 1. januar
  • Skærtorsdag – torsdag den 17. april
  • Langfredag – fredag den 18. april
  • 2. påskedag – mandag den 21. april
  • Kristi Himmelfartsdag – torsdag den 29. maj
  • 2. pinsedag – mandag den 9. juni
  • Grundlovsdag – torsdag den 5. juni
  • Juleaften – onsdag den 24. december
  • 1. juledag – torsdag den 25. december
  • 2. juledag – fredag den 26. december
  • Nytårsaftensdag – onsdag den 31. december

Vigtigt: Store Bededag er som bekendt afskaffet som helligdag og medfører derfor ikke lukning.

På helligdage holder hele kontoret lukket – det gælder også bogholderiet. Ønsker I fx at få en regning betalt eller et udlæg udbetalt omkring en helligdag, er det vigtigt, at I fremsender materialet i god tid, så der er mulighed for både intern behandling og godkendelse ved foreningens tegningsberettigede, inden vi rammer en lukkeperiode.

Sommerferie og uge 30

I løbet af sommeren – typisk juni, juli og august – holder vores medarbejdere ferie på skift. Det betyder, at:

  • Der kan forekomme længere svartid på generelle henvendelser
  • Din faste kontaktperson kan være på ferie – i så fald vil du få svar fra en kompetent kollega

Vi har sommerlukket i uge 30, dvs. mandag den 21. juli til fredag den 25. juli. I denne uge:

  • Telefon og mail er lukket helt ned
  • Der vil kun være begrænset bemanding på kontoret – udelukkende til at sikre rettidig betaling af regninger og andre driftskritiske opgaver

Har du noget, der kræver håndtering op til uge 30, anbefaler vi, at du kontakter os senest i primo uge 29, så vi kan sikre, at det bliver ekspederet rettidigt.

Længere svartider efter ferier og lukkedage

Det er værd at være opmærksom på, at der ofte opstår forhøjet svartid på generelle henvendelser lige efter helligdage og ferieperioder, fordi vi i disse dage modtager mange mails og opkald. Vi besvarer alle henvendelser i den rækkefølge, de er kommet ind – og så hurtigt som muligt – men vi takker for jeres tålmodighed i dagene lige efter en lukkeperiode.

Bogholderiet er typisk up to date igen få dage efter ferier og helligdage, men da det også er lukket under helligdagene, kan betalinger og udbetalinger i de nærliggende dage kun gennemføres, hvis vi har modtaget alt materiale i god tid inden.

Vores faste åbningstider

På alle almindelige hverdage, hvor vi ikke holder lukket, har vi følgende åbningstider:

  • Telefonen er åben mandag til fredag fra kl. 10.00 til 15.00
  • Mails besvares løbende i løbet af dagen

kasper@voresadministration.dk